Bo ja nie wasyl i nie myje na każdej napotkanej stacji z myjnią :diabelski_usmiech Wasylowi za rok bedzie lakier z tego ciągłego mycia odpadał k
A autko umyłem po powrocie :P
Takiego gowna, to bym nie zalozyl. Po pierwsz to ten filtr to wyglada jak te z malucha za 2zl wiec sorry, ale nie tedy droga. Temat walkowany przez wielu. W Polsce jest to tak samo legalne jak jazda na OO, bo zyjemy w pokopanym kraju, ktory dba o ekologie na swoj sposob. Mieszajac ON z OR bedzie jezdzic w lecie nawet bez tych patentow z allego
Poprostu sa na rynku, przerobki na rzepak, ktore maja rece i nogi, a nie jakies takie cos. Do tego drugi zbiornik trzeba montowac itd. A ja twierdze, ze mozna zrobic tak, zeby to szlo z normalnego baku co najwyzej mozna zwiekszyc srednice przewodow paliwowych no i kilka innych szczegolow brakuje do pelni szczescia.
Poprostu sa na rynku, przerobki na rzepak, ktore maja rece i nogi, a nie jakies takie cos. Do tego drugi zbiornik trzeba montowac itd. A ja twierdze, ze mozna zrobic tak, zeby to szlo z normalnego baku co najwyzej mozna zwiekszyc srednice przewodow paliwowych no i kilka innych szczegolow brakuje do pelni szczescia.
Wiem ze temat juz byl kilka razy, ale o jak masz jakies fajne linki na ten temat to moze byś podrzucił, bo temat jest ciekawy. Nawet nie o to chodzi by samemu stosować, ale sporo w tym temacie jest mitów i nieporozumień - np. słynne biopaliwa.
Mialem kontakt do goscia, ktory robil takie przerobki na takich samych elementach jak jedno z Niemieckich rozwiazac, co tam bylo testowane przez dlugi czas i jednak dziala.
Jeszcze poszukam maila, bo chyba gdzies mialem to wtedy podesle bardziej konkretne info.
Slynne bio-paliwa to cos innego. Bo u nas chciano wprowadzic estry rzepakowe do ON, a to jest taki sam sztuczny wytwor jak Coca-Cola.
Co do szkodliwosci. Jak ktos ma jakiegos starego zuzla, to tam moze lac wszystko od ON, OO, OR i watpie ze bedzie komus szkoda. Silnik mozna kupic za 600-700zl a to nie padnie silnik jak juz tylko albo wtryski albo pompa i tyle. A 600zl to przy cenie nawet z odfiltrowaniem OR zwraca sie stosunkowo szybko.
panowie ale to kosztuje 1000zl
olej roslinny tez nie jest tani (od 2,50 do 5zl)
wiec ta instalacja nie zwroci sie
a ewentualna naprawa silnika to kolejne ukryte koszta :szeroki_usmiech
chester121, Olej jak sie wie gdzie kupic, to po wyczyszczeniu kosztuje 1,5zl max. A kupujac w sklepie czysty po 2,5zl to i tak powiedzmy, ze oszczedzasz. Wiem, ze nawet po 1zl ludzie kupuja olej ktory mozna wlac do baku, bez problemow.
no oki
oszczedzasz 2zl na litrze
ale wydaje mi sie ze na oleju bedzie tez wiecej palil
ale trzeba zaplacic za inst kupe szmalu ktory mozna przeznaczyc na ropke
moze sie czepiam
bo tez nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja auta za 50-70tys zl a pozniej montuja w nim gaz
ja osobiscie za zadne skarby nie zamontowal bym nawet najlepszej instalacji na olej roslinny
no oki
oszczedzasz 2zl na litrze
ale wydaje mi sie ze na oleju bedzie tez wiecej palil
ale trzeba zaplacic za inst kupe szmalu ktory mozna przeznaczyc na ropke
moze sie czepiam
bo tez nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja auta za 50-70tys zl a pozniej montuja w nim gaz
ja osobiscie za zadne skarby nie zamontowal bym nawet najlepszej instalacji na olej roslinny
Kupno auta to jedno a jego utrzymanie to drugie. A są tacy którzy chcą mieć jak najniższe koszty eksploatacji.
Ale nie wydaje mi się żeby instalacja na olej roślinny była takim super rozwiązaniem.
Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...
bo tez nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja auta za 50-70tys zl a pozniej montuja w nim gaz
ja osobiscie za zadne skarby nie zamontowal bym nawet najlepszej instalacji na olej roslinny
Dokładnie: według zasady : jak stać na konia to i na bat. Ma byc ON i niech tak zostanie.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
no oki
oszczedzasz 2zl na litrze
ale wydaje mi sie ze na oleju bedzie tez wiecej palil
ale trzeba zaplacic za inst kupe szmalu ktory mozna przeznaczyc na ropke
moze sie czepiam
bo tez nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja auta za 50-70tys zl a pozniej montuja w nim gaz
ja osobiscie za zadne skarby nie zamontowal bym nawet najlepszej instalacji na olej roslinny
Moment moment
Jak w rok zrobilem 90kkm to sie nie oplaci LPG cos nie tak z twa ekonomia...
dwa silniki moge kupic za oszczedzone pieniadze a te kilometry to nie dla przyjemnosci zrobilem .... :roll:
Kupujac Polskie produkty w polskich sklepach likwidujesz polskie bezrobocie .... Nie mow ze made in Poland to beee bo to tez twoja robota ..
Moment moment
Jak w rok zrobilem 90kkm to sie nie oplaci LPG cos nie tak z twa ekonomia...
dwa silniki moge kupic za oszczedzone pieniadze a te kilometry to nie dla przyjemnosci zrobilem .... :roll:
Nikt nie neguje tego że gaz jest bardziej ekonomiczny (sam miałem w poprzednim samochodzie instalację gazową) ale to jest jego jedyna zaleta, a poza tym same wady.
Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...
Moment moment
Jak w rok zrobilem 90kkm to sie nie oplaci LPG cos nie tak z twa ekonomia...
dwa silniki moge kupic za oszczedzone pieniadze a te kilometry to nie dla przyjemnosci zrobilem ....
silnik benzynowy srednio spala 8l/100km
cena litrta 3,7zl(stacja paliw ORLEN w Brzegu Dolnym)
100km=8l*3,7zl=30zl(w zaokragleniu)
ty przejechales 90 000 czyli 90 000km/100km*30zl=czyli 27 000zl wydales na paliwko(wspolczuje)
czyli oszczedzasz jakies 5400zl
za instalacje trzeba zaplaci okolo 2000-5000zl
wiec 90 000 nie oszczedza sie wogole
a jak cos nie daj Boze sie stanie
nowy silnik kosztuje DUUUUUZO wiecej, a naprawa tego starego tez nie jest tania
wiec moja ekonomia moze kuleje(jestem na budownictwie nie na ekonomi k )
ale dla mnie jest to za mala oszczednosc zeby tak ryzykowac
Ale powtarzam jeszcze raz jest to moje i tylko moje zdanie nikt nie musi sie z nim zgadzac!!!!!!!!
Przy zalozeniu dosc ogolnym ze diesel pali w trasie 6l a benzyna pali 9l oszczednosc 2zl na kazde kilometrow traci sie na na tym, ze trzeba jeszcze dolac kilka litrow benzynki na rozpalke plus przeglad roczny o kilka zlotych drozszy plus regulacja gazu dodatkowo co kilka tysiecy km. Nie ma oszczednosci. Dodatkowo cena dobrej instalacji rowna sie roznicy cen miedzy cena zakupu diesla a benzyny.
W to, ze pali mniej niz 9l nie uwierze bo w rodzinie jest kilka gazownikow i malo nie chca palic. A moje 6l to tez nie jest wolna jazda.
Przy zalozeniu dosc ogolnym ze diesel pali w trasie 6l a benzyna pali 9l oszczednosc 2zl na kazde kilometrow traci sie na na tym, ze trzeba jeszcze dolac kilka litrow benzynki na rozpalke plus przeglad roczny o kilka zlotych drozszy plus regulacja gazu dodatkowo co kilka tysiecy km. Nie ma oszczednosci. Dodatkowo cena dobrej instalacji rowna sie roznicy cen miedzy cena zakupu diesla a benzyny.
W to, ze pali mniej niz 9l nie uwierze bo w rodzinie jest kilka gazownikow i malo nie chca palic. A moje 6l to tez nie jest wolna jazda.
ale nie porownywalem diesla do benzynki bo bym wszczol wojne
chcialem tylko przedstawic swoj punkt widzenia na tak zwana oszczednosc benzyna+gaz
i dlaczego do diesla trzeba dolac benzynki na rozpalke????
troche nie kapuje ale moze przez to ze jestes niewyspany(sorki ALL) :diabelski_usmiech
chester121- ja myślę, że Maicroft ma na myśli koniecznoć dolewana do gazowców benzynki na odpał- co przy instalacjach w miarę nowych- z czujnikami temp. przy przełączaniu na LPG jest dość sporym wydatkiem . Znajomy ma dajewo nebire 2,0 i miesięcznie w okresie zimowy wydaje ok 250 zeta na benzynkę. to co zaoszczędzi na ciepłym traci na zimnym- wiadomo - zimny silnik - bogatsza mieszanka = większe spalanie.
Ja powiem tak: mam w stajni okcię tdi i cieniasa 700 na lpg. Koszty eksploatyacji: prawie dokładnie takie same.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
No ja tu mowie o zagazowanej benzynce, bo o gaziku pisalismy :wink: A do gazika to niestety trzeba doliczyc zawsze troche benzyny zeby zapalil. To nie jest gaznikowy silnik, ktory zapala nawet na 20 stopniowym mrozie.
Ja wojny nie zamierzam zadnej wywolywac :twisted:
O nubirach to mi nie mowcie, znam takich co przelaczyli sie spowrotem na benzyne bo gazu w zimie nie chce palic mniej niz 18l w miescie i nie ma zadnej oszczednosci bo benzyny pali 12l. A regulacje kosztuja :idea:
i dlaczego do diesla trzeba dolac benzynki na rozpalke????
kiedys do diesla zima lalo sie beznynki troche zeby lepiej zapal. Miszenka miala wtedy troche wiekszego kopa. No ale to bylo kiedys i do starych diesli. Nic mi na ten temat nie wiadomo zeby do obecnych trzeba bylo tez lac, a wrecz przeciwnie - slyszalem ze jak juz to zaszkodzi. Ja zima nie mam problemow z odpalaniem a autko nocuje pod chmurką.
Ja zima nie mam problemow z odpalaniem a autko nocuje pod chmurką.
Ja na razie też nie mam, ale jak ciekaw jestem co by było jakby temperatura spadła do -20. Czy faktycznie ropa która jest obecnie sprzedawana jest zimowa, czy też zimowa tylko z nazwy.
W Bydgoszczy jest gościu, który wymyślił i (chyba) opatentował swoją instalację na rzepak do diesla - gościu nazywa się Kolasiński. Starsze generacja silników owszem - taksówkarze już zaczynają tam palić cholewki... Ale Panowie, to nie do waszych TDI. A cena 2,00 rzepaczku...
Komentarz